دستجرد

دستجـِرد یکی از شهرهای استان قم در مرکز ایران است. این شهر در بخش خلجستان از توابع شهرستان قم قرار دارد. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال 1385برابربا ۴٬۱۵۳ نفر (۱٬۴۱۱ خانوار) بوده‌است دستجرد عربی شده دستگرد است که از دو بخش دست و گِرد تشکیل شده است. از این رو نام این شهر از نظر ریشه‌شناسی با نام شهرهایی چون دارابگرد، بروجرد و سوسنگرد قابل قیاس است. از همشهریان عزیز خواهشمند است برای پیشرفت این وبلاگ عکس های دستجرد اماکن طبیعت مراسم عکس های محرم وجشن ها وعکس های نماز جمعه ودیگر عکس های خود را به آدرس mahanrahmany@gmail.comبفرستید وما رادر اداره این وبلاگ یاری فرمایید.

عکس رویایی از آبشار یخ زده دهکده سلامت صبا

 

 

 

 

 

نویسنده: ماهان رحمانی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

دهكده سلامت صبا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دهكده سلامت صبا در 65 كیلومتری شهر قم و در مجاورت شهر دستجرد، مركز بخش خلجستان، قرار دارد.
شهر دستجرد تنها شهر ییلاقی استان قم با آب و هوای كوهپایه‌ای و دارای اختلاف دمایی بین 8 تا 12 درجه با شهر قم است. امتیازات ویژه دستجرد آب و هوای خنك و مطبوع آن با اكسیژن فراوان و دوری از آلاینده‏های زیست‌محیطی شهرهای بزرگ و صنعتی و داشتن چشمه‌ها و قنات‌های آب معدنی منحصر به فرد است.
از دیگر ویژگی‌های بخش خلجستان نزدیك بودن آن به چهارراه اقتصادی سلفچگان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است و نیز نزدیكی آن به شهر مقدس قم، دومین شهر زوارگذر ایران كه در آن بقاع متبركه‌ای چون آستان مقدس بانو حضرت معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمكران قرار دارد.
شهر قم در طول هفته به خصوص شب‌های چهارشنبه و روز جمعه پذیرای صدها هزار زائر حرم حضرت معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمكران از سراسر كشورمان و كشورهای اسلامی است. تعداد زائران قم كمتر از مشهد مقدس است و به علت كمبود امكانات رفاهی و خدماتی و هوای گرم و آب شرب نامناسب مدت زمان اقامت زائران به طور متوسط به 4 ساعت می‌رسد.
با فراهم كردن مراكز تفریحی، رفاهی و خدماتی در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای استان قم می‌توان با استفاده از جاذبه‏های طبیعی و آب و هوای مناسب متوسط زمان اقامت در این استان را به بیش از یك شبانه‌روز رساند. این كار علاوه بر اشتغال‌زایی فراوان و متنوع موجب تحول در صنعت توریسم و اقتصاد مردم استان خواهد شد.
اجرای این پروژه در 3 فاز پیش‌بینی شده و به شرح زیر است:
الف) فاز اول: شامل امكانات تفریحی و خدماتی و اقامتی مانند رستوران، كافی‌شاپ، سفره‌خانه سنتی، تالار، دریاچه مصنوعی، اسكله قایقرانی، سایت ماهیگیری، شهربازی، بازارچه صنایع دستی، فروشگاه، هتل، ویلاهای اقامتی و ...
ب) فاز دوم : كلینیك سلامت
ج) فاز سوم: مجتمع ورزشی شامل سالن‌های چندمنظوره، پیست اسكیت، دوچرخه‌سواری، باشگاه اسب‌سواری و تیراندازی. بر اساس ضوابط دهكده تردد هر نوع وسیله نقلیه و استعمال دخانیات در مجموعه ممنوع است.
از آن‌جا كه در كشورهای در حال توسعه اكثر مردم از 30 ـ 40 سالگی به بالا دچار چربی خون، قند خون، فشار خون، افزایش وزن، پوكی استخوان و ناراحتی‌های قلبی و عروقی و ... می‌شوند، همكاران پزشك ما در این مجموعه امیدوارند بتوانند به خانواده‌هایی كه در این دهكده بیش از 48 ساعت اقامت می‌كنند الگوی‌های مناسب تغذیه، ورزش و خواب بدهند. شعار ما این است: «پیش‌گیری همیشه بهتر از درمان است»
دهكده توریستی تفریحی سلامت صبا یك رویای دست‌یافتنی و زیبا را با طراحی ویلاهای اقامتی شبیه كلبه به سبك مدرن و رو به دریاچه محقق ساخته است.
صبا علاوه بر امكانات كامل رفاه و آسایش، یك قایق اختصاصی نیز در اختیار هر ویلا قرار می‌دهد تا مهمانان بتوانند زمانی را نیز روی دریاچه سپری كنند.
علاوه بر این، زیبایی، نشاط و آرامش هدیه‏ای است از دهكده سلامت صبا به میهمانانی كه می‌خواهند زندگی در ویلاهای اقامتی صبا را تجربه كنند.


 

اولین دهکده سلامت در کشور بنام صبا در استان قم با نام منطقه نمونه گردشگری بین المللی دستجرد در هیات دولت مصوب گردید و در بین تمام مناطق نمونه گردشگری بالاترین پیشرفت فیزیکی را دارد.


کافی شاپ در دست ساخت صبا







دریاچه مصنوعی صبا

 

 

 

 

 

 
 


هتل در دست ساخت صبا









ویلاهای اقامتی صبا




 
بازدید مسئولین از مجتمع توریستی صبا

نویسنده: ماهان رحمانی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , dastjerdehqom.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com